IQ
Centrum Biznesu i Sztuki
Stary Browar - Poznań
ul. Półwiejska 42
61-888 Poznań
tel. 061 - 859 63 53
 King Cross Marcelin
Centrum Handlowe
ul. Bukowska 156
60-198 Poznań
tel. 061 - 886 03 74

S.T. Dupont

 

 

Historie wielu rodzinnych firm dowodzą, że firmy wielopokoleniowe maja się znakomicie. Rodzinny biznes to rozpowszechnione zjawisko w gospodarce w wielu krajach na całym świecie. We Francji rodzinne przedsiębiorstwa stanowią 90% funkcjonujących na rynku. Największe przedsiębiorstwa rodzinne to: Ikea, Porsche, BMW, Volkswagen Group, Carrefour, Auchan, Michelin, Wall-Mart Stores, Ford Motor, Samsung, LG Group, Motorola, IBM, McDonalds, Harley Davidson, Philips 66...

 

W roku 1872 Simon Tissot Dupont kupił warsztat rzemieślniczy, w którym rozpoczął produkcję artykułów skórzanych. Po kilku latach produkując głównie teczki skórzane dla dyplomatów i biznesmenów założył firmę , którą nazwał swoimi inicjałami imion i nazwiskiem - S.T. Dupont.

W roku 1919 biznes założyciela firmy przeszedł w ręce dwóch synów, którzy odpowiednio przygotowani przez ojca, zaczęli rozszerzać zakres produkcji o wysokiej jakości akcesoria podróżne.

Od 1930 roku firma zaczęła produkować wyłącznie z najszlachetniejszych materiałów, takich jak: skóra krokodyla, kość słoniowa, złoto i srebro. Kiedy produkty S.T. Dupont zyskały międzynarodową sławę i najwyższe uznanie klientów z całego świata, firma do swojej oferty dołączyła znakomite zapalniczki stołowe i kieszonkowe.

W 1941 roku pracownia S.T. Dupont stworzyła pierwszą luksusową zapalniczkę, która po dziś dzień jest synonimem elegancji i niezawodności. Po dziesięciu latach udoskonaleń zapalniczki S.T. Dupont znajdują się na pierwszym miejscu produkcji luksusowych zapalniczek na świecie po dzień dzisiejszy.

 

Na początku lat siedemdziesiątych firma postanowiła dołączyć do elity producentów dóbr luksusowych jakim niewątpliwie są instrumenty piśmiennicze. Ponieważ właściciele firmy postanowili przenieść dotychczasowe doświadczenie, jakość produkcji i doskonałe materiały na nowe przedsięwzięcie, sukces przyszedł niemal natychmiast. Mimo że firma w 1973 roku na rynku zaistniała nie prestiżowym piórem wiecznym, a jedynie długopisem, to i tak był to wyraz luksusowego produktu.

 

W roku 1996 do produkcji, a następnie do sprzedaży tylko we wyselekcjonowanych sklepach trafił produkt, który otrzymał nazwę Olimpio. Pióro, roller, długopis i ołówek, został zaprojektowany dla czystej przyjemności pisania. W skład kolekcji weszły pióra wieczne o wielkościach: Mini, M, L, XL, stając się wizytówką firmy. Ten model pióra wiecznego i to bez znaczenia w jakiej wielkości stał się synonimem wyrafinowania i niebywałej jakości wykonania. Jego niezawodność i komfort pisania stawia ten model, według mojej oceny na jednym z najwyższych miejsc, najciekawszych propozycji piór wiecznych do użytku na co dzień.

Ogromna szkoda, że model ten został wycofany z oferty w roku 2010.